Dag 6 (23 juli)

Vaknade upp till en solig och härlig dag. Åt frukost ensam för de österrikiska tjejerna hade redan åkt till skolan. Vi skulle först ha skola på eftermiddagen så skulle träffas vid Prighton Pier först kl. 10.00. Skönt tyckte jag eftersom att vi hade ju haft megapartyt kvällen före och jag hade gått till sängs ganska sent så det var skönt att inte behöva stiga upp så supertidigt för en gångs skull. Vi skulle träffas allihopa för att sen gå med Miquel och Johanna till ett ställe där man kunde spela minigolf. Före jag gick hemifrån ropade Allison min värdmamma att jag skulle komma ihåg att ta med mig solkräm ifall vi skulle vara på stranden. Hon hade redan vart ute en sväng och sa att det kom att bli en jättesolig och varm dag. Dom hade sagt på nyheterna att det skulle bli ungefär 28 grader varmt i Brighton också. Yippeyyy tänkte jag bara haha ;) Äntligen lite sol och värme. Dock hade jag inte tagit med mig någon solkräm överhuvudtaget till England så skulle bli tvungen att köpa en ifall värmen höll i sig.  
 
Gick ensam till busshållsplatsen också eftersom Pauliina var ju i Edward gruppen och de hade lite annat schema än oss och hade skola nu bl.a denna morgon. När jag kom till Brighton Pier var inte allihopa där ännu och några var som vanligt lite försenade och hade skickat meddelande till Miquel eller Johanna som man skulle göra om man kom att bli försenad. Gea kom inte någonting alls utan skulle komma först senare eftersom hon typ hade råkat försova sig eller nåt. Vi började alla gå mot minigolfbanan. När vi kom fram såg Johanna att det fortfarande var stängt och att det först skulle öppna klockan 11. Så vi fick fritid tills det då. Allihopa gick ner till vattnet då. Satte mig med Fanny, Anna-Stina och Lotta. Harmanvir och Juho satte sig ganska nära oss också. Anna-Stina och Lotta gick ner till vattnet för att känna på det.
 
De vadade ut i vattnet en liten bit. Fanny och jag underhöll oss medan med att ta kort av vattnet, stranden och Anna-Stina och Lotta i vattnet haha. När de kom upp igen låg vi bara och solade oss en liten stund och pratade. Jag åt lite av min lunch som Allison hade packat ner åt mig. En orangejuice och en muffins och en banan. Lämnade smörgåsen eftersom att det bara var ett stycke med vitt bröd med lite smör på och ingenting annat. Hade jag tur kunde det ibland vara skinka på också men aldrig att det skulle vara någon tomat eller gurkskiva eller nåt annat grönt på. Äter dom typ inga tomater eller gurkor alls i England eller va? Verkade inte som det tycker jag iaf haha ;)
 
Harmanvir och Juho började prata med oss fast Juho sa inte så mycket dock utan det var mest Harmanvir som babblade på. Han frågade bl.a var allihopa bodde och såklart visste han ju inte var min stad fanns, surprise surprise haha. Nej men ingen vet typ var staden jag bor i ligger eftersom den är så pass liten. Han demonstrerade också för mig sina öerhört breda svenskakunskaper (not) haha. Han kunde inte alls mycket svenska haha. Han sa att han inte tyckte om svenska heller. Det var typ det värsta ämnet i skolan tyckte han eller inte värsta kanske men inte långtifrån.
 
När klockan började närma sig elva kom Johanna ner till stranden för att säga att vi skulle börja på med att spela golf. När vi kom upp igen och allesammans var samlade började endel på med att klaga att de inte ville spela golf och att det var för varmt. Gissa av vilken nationalitet personerna som klagade var av haha. Inte så svårt skulle jag tro. Inte var det ju italienare eller spanjorer iaf ;) Miquel och Johanna blev iaf arga och frågade vad det var för vits med att de ordnade program om ändå ingen ville delta eller bara ville ha fritid och slappa istället.
 
 Solig morgon. Tog bilden påväg till busshållsplatsen.
 Stranden. Tillsvidare folktom men under dagen skulle den nog fyllas på och bli smockfull med folk.
 Men det var så pass tidigt än så ingen hade riktigt hunnit sig ut till stranden.
Våran grupp på stranden :)
Anna-Stina och Lotta i vattnet
 Anna-Stina var glad, haha :D
 Me on tha beach haha ;)
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?