forts på dag 5 (22 juli)

Det var en lagom lång kö till att få komma in på megapartyt tyckte jag. Kanske för att vi gick dit i tid, senare under kvällen skulle väl nog kön komma att bli ganska lång. Nästan alla från våran grupp skulle gå på megapartyt. Tror det bara var två eller tre från gruppen som inte skulle gå för det var ju inte obligatoriskt att gå på partyt. Men de var tvugna att stanna hemma hos sin värdfamilj då för de skulle inta ha nåt annat program som vi ibland brukade ha när det var någon som absolut inte ville vara med på det ordinarie programmet som vi skulle ha.
 
När vi äntligen kom in var vi tvugna att köa för att lägga bort våra jackor och eventuellt väskor också. La bara bort min jacka. Stället där megapartyt var på var den största nattklubben i Brighton. Det skulle komma EF språkresestudenter från andra närliggande ställen också som t.ex från Hastings och Eastbourne till partyt. Så ett mega party var det verkligen :)
 
Hade verkligen jättekul på megapartyt. Det var en fantastisk och härlig stämning där och alla dansade loss som galna haha :) Tappade bort dom som jag dansade med en några gånger eftersom det var så otroligt mycket folk där och ganska trångt fastän stället var rätt så stort. Såg Leonie och Patricia också, de österrikiska flickorna från min värdfamilj. Såg en hel massa snygga killar där också från t.ex Frankrike, Spanien, Italien, Norge och Danmark. Höll på att dö typ haha ;) nej skojja bara men det fanns iaf en hel massa snyggingar där.
 
Jag, Mari, Mariia, Helena och Saana stannade ända tills sista låten var slut. Då började vi köa för att komma ut och för att få våra jackor och nú var det verkligen lång kö. Trångt var det dessutom också och varmt. Vi köade rätt länge men det var så otroligt många andra som skulle ut också och ha sina jackor. Vi såg inga andra från vare sig Edward gruppen eller min Bella grupp. Kanske de hade varit smarta och gått tidigare när kön inte alls var lång.
 
När vi äntligen kom ut träffade vi på Luigi och Hilario från Edward gruppen. Mariia och de började på en intensiv diskussion om att italienarna tyckte att finländska flickor var lätta att få och ja.... De gick med oss till Churchill Square där vi alla skulle leta upp våra bussar. Gick till min busshållsplats men varken Pauliina eller Anna-Stina som brukade ta samma buss som mig var där. Började vänta på min buss. Efter en liten stund kom Patricia och Leonie. Frågade dem vad de tyckte om partyt och de sa att de tyckte det var helt ok fast de hade inte stannat så länge på det utan de hade gått med sina vänner till stranden och suttit där och spelat med dem och ett par andra typ britter som hade joinat dem istället.
 
De var iaf jättekissnödiga nu typ och ville leta upp en toalett. Det fanns såklart en heldel barer nära eller runtom Churchill Square där de tyckte att vi skulle pröva på att gå in. Var inte kissnödig men ville iaf inte stanna ensam vid busshållsplatsen heller så följde med dem. Vi testade att gå in på en bar men där visade det sig att wc:n var låst och dessutom så kom en kvinna och sa åt oss att gå också. De visade mig en annan bar där vi kunde pröva på att gå in. De hade prövat att gå in där tidigare en gång och det hade funkat. Ingen sa någonting eller reagerade när vi smög genom baren till deras toalett eller vi kanske inte smög riktigt men iaf you know. När vi lämnade baren sen log personalen där bara snällt mot oss också haha :)
 
Åkte hem med den sista bussen som gick. På vägen tbx till värdfamiljen hade Leonie och Patricia en heldel smaskigt skvaller för mig att berätta. Gick och la mig rätt sent efter en jätterolig och händelserik kväll.
 
Megaparty :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?