forts. på dag 7 (24 juli)

Efter att vi hade suttit på stranden en liten stund kom Francesco och joinade oss. Satt där med honom en liten stund och pratade om allt och inget. Han berättade bl.a en heldel intressanta saker om en några resor som han hade gjort någongång. Efter en stund gick han. Lotta bestämde sig också för att gå nästan direkt efter. Hon skulle gå och köpa någonting att äta och sen gå i några affärer. Tror hon skulle träffa upp Pauliina också som nyligen hade slutat skolan för dagen. Jag, Fanny och Anna-Stina stannade en liten stund till och chillade på stranden innan vi bestämde oss för att ge oss av. Gick längs med stranden eftersom Anna-Stina och Fanny ville hitta ett ställe där de kunde byta om eftersom de inte ville åka hem med våta bikinis. Eftersom det var så soligt och varmt denhär dagen var det full kommers och alla små stånd och gallerier vid stranden hade öppet och det kryllade av folk där som åt eller bara gick runt och kollade i de tiny affärerna. Maten som fanns där såg jätte smaskig ut.
 
När Fanny och Anna-Stina hade bytt om tog jag bussen hem tillsammans med Anna-Stina. Kvällens program var sedan bio eller om man inte ville gå på det pierquiz. Åt middag som vanligt. Ibland var jag ganska rädd att Alison min värdmamma inte skulle få maten färdig i tid så att jag inte skulle hinna med bussen och bli försenad för de blev ju ganska arga om man var försenade eftersom det påverkade hela gruppen och programmet man skulle ha också kanske om alla var tvungna att stå och vänta på en. Ibland gick dom dock utan vänta på en eller en ledare från gruppen kanske väntade på en eller så fick man instruktioner för att hitta till det nya stället där programmet man skulle ha var. Vågade dock inte säga någonting till Alison att jag skulle ha velat haft maten lite tidigare eftersom det kanske inte skulle ha funkat, kanske skulle ha blivit alltför stressigt för henne. Skulle ha velat äta runt fem tiden istället för runt halv sex, halv sju eller ibland blev det t.om att äta en kvart före sju tiden eftersom det alltid blev ganska så stressigt att hinna till våran mötesplats ( som oftast var mitt i centrum vid Churchill Square) men gjorde mig alltid klar direkt innan maten och sen efter det stack jag iväg nästan direkt.
 
Vi hade namnupprop som vanligt så ledarna kunde kolla vilka som var på plats eller inte. Sen begav vi oss av mot bion och Brighton Pier tillsammans med Edward gruppen. Det var inte alls många som ville gå på bion, om jag minns rätt tror jag inte det var någon enda alls från våran Bella grupp som ville gå. Emili och Susanna från Edward gruppen plus några andra killar därifrån gick iaf på bion. Tror det var någon Batman film eller nåt sånt som de skulle kolla. Inget som intresserade mig iaf. Vi fortsatte vidare mot Brighton Pier där vi skulle ha vårat quiz.
 
Bild vi tog påväg till Brighton Pier. Annika, Jessica och jag :) 
 
 
  
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?