Dag 1 (18 juli)

Klockan 6.00 skulle jag möta upp min grupp på flygplatsen. Planet skulle gå lite över åtta. Så det blev en tidig morgon för mig. Steg upp halv fem för att göra mig iordning. Kunde knappt äta någonting eftersom jag var så nervös. Lite före klockan sex kom vi till flygplatsen. Några av de som skulle på språkresan var redan där men ingen EF ledare hade kommit ännu. Hon kom typ prick klockan sex tror jag. På flygplatsen hände något ganska pinsamt också haha. Vi gick och checkade in våra väskor (heter det så förresten, don`t know) och fick våra biljetter. Jag hade inte förstått allt ledaren hade babblat på om eftersom jag inte är sådär jättebra på finska och trodde att vi skulle gå direkt till gaten.
  jag gick iväg dit. Väntade där ganska länge men ingen annan från min grupp kom. Tyckte det var ganska underligt och trodde att jag hade gått till fel gate men det var nog rätt. Plötsligt ringer pappa och frågar var jag är. Han säger att de letar efter mig (EF ledaren då alltså) och att jag med detsamma skall ringa till ledaren och berätta var jag är. De kommer till gaten efter en stund och våran ledare berättar att vi skulle gå tilsammans som en grupp till gaten och inte själva. Hon var ganska arg på mig tror jag haha och det var ganska pinsamt också. Bra första intryck resten av gruppen får av mig liksom haha. Det första jag gör är att göra bort mig. Ganska typiskt mig alltså haha. På planet satt jag mellan Miia och Sonja. Vi pratade om lite allt möjligt och försökte sova lite. Det tog ca 2 timmar att flyga till London Heathrow flygplats.
 
Resten av vad som hände dag 1 får ni senare. Har tyvärr inga bilder från dag 1 heller tror jag.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?