Lite om Brighton :)

Tänkte att jag skulle ta och börja skriva lite om Brighton. Brighton är en lagom stor stad. På tre veckor lär man känna staden ganska bra men inte alltför bra. Det finns fortfarande ställen i Brighton som jag skulle ha velat utforska lite mer som t.ex the North Lanes där det finns många små spännande shoppar och intressanta matställen. Hann inte gå runt där så mycket under språkresan men men jag får väl ta och göra det när jag återvänder, för det ska jag, nån gång iaf har jag bestämt men jag vet inte när än. 
  Gillar du att shoppa är Brighton definitivt rätta platsen för dig om du inte är alltför kräsen det vill säga och bara shoppar dyra märkeskläder. Shoppingutbudet är faktiskt rätt bra och affärer som t.ex Topshop, Primark, River Island, Miss Selfridge, Hollister, Gap, Debenhams, Lipsy, Pineapple Store och New Look finns där för att nu nämna några. Det finns också många bra matställen och cafeer i Brighton som Nandos (alla one direction fans borde veta vad det är för något ställe), YO! Sushi m.fl och det kryllar bokstavligt talat av ställen som serverar goda milkshakes eller smoothies som Starbucks, Costa coffee, American Diner och Moo moo`s milkshakes på Brighton Pier. Ett ställe som man verkligen borde besöka när man är i Brighton är Lick som ligger någonstans i the North Lanes och som serverar frozen yogurt. Det är supergott.
  När man är i Brighton borde man också ta en tur till stranden och Brighton Pier. Brighton beach är en härlig stenstrand. Tänker man besöka Brighton Pier borde man göra det på kvällen eller det tycker iaf jag för då är det så mysigt där. Man kan ta en tur i någon av karusellerna som finns på pieren. I Brighton finns också Sealife Centre som är ett stort aqvarium och Royal Pavilion som är ett museum och Brighton Wheel som nästan är som London Eye fast lite mindre dock.
En bild av Brighton Beach och Brighton Wheel på kvällen med en upplyst Brighton Pier
i bakgrunden.
 Brighton Pier
   
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?