The trip begins

Ojdå råkade visst bara publicera rubriken tidigare, jaja whatever det gör väl inte så mycket antar jag. På tisdagen dagen före språkresan åkte jag, mamma och pappa ner till Helsingfors för att sova på hotell. Vi startade våran 5 timmars långa färd ner mot Helsingfors lite över klockan ett på dagen. På vägen ner tog vi bara en endaste paus. Minns inte längre vad stället hette där vi tog paus men pappa och mamma drack iaf kaffe och jag åt en munk. Klockan sju på kvällen var vi framme i Helsingfors men vi hade dock liite problem hehe att hitta till vårt
hotell eftersom våran kassa GPS visade oss helt fel men efter ett x antal samtal till hotellet vi skulle bo på så ordnade det sig och vi hittade äntligen rätt.
  Efter att ha lastat av sakerna på hotellrummet ville mamma och pappa åka till flygplatsen. De ville se vilken rutt de skulle ta nästa morgon för att på snabbast möjliga sätt komma till flygplatsen så att vi inte skulle behöva stiga upp alltför tidigt. Vi kollade också in var Hilton hotellet som jag skulle stanna på en natt efter att ha kommit hem från språkresan låg och hur man skulle gå från terminalerna för att komma dit. Det var rätt så enkelt att ta sig dit. Vi kollade även in vilken busshållsplats jag skulle gå till och vilken buss jag skulle ta när jag sen efter språkresan skulle ta mig in till Helsingfors järnvägsstation. Efter det åkte vi och handlade lite till mig att äta nästa morgon eftersom jag inte skulle hinna med någon frukost på hotellet och sen åkte vi tbx till hotellet. Vid det laget var jag ganska nervös och spänd inför resan men dock på ett bra sätt. Jag duschade och gick sen och la mig.
Forts. får ni en annan dag. Slänger in två bilder från hotellet vi bodde på.
 
  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?