forts. på svar på några frågor som jag fått :)

2. Vad kostar det att åka på språkresa och vad ingår i priset?
Till England är det billigast att åka på språkresa. Två veckor i Torquay i värdfamilj kostar t.ex 1595 euro (ca 15950 kronor) och tre veckor kostar 1795 euro (ca 17950 kronor). Vill man åka till USA t.ex till Florida med boende i värdfamilj så kostar tre veckor 2645 euro (ca 26450 kronor) och fyra veckor 2895 euro (ca 28950 kronor). Tre veckor i Malta i värdfamilj kostar 1995 euro (ca 19950 kronor) och tre veckor i Malta på resort som ju är som ett slags hotell kostar 2245 (ca 22450 kronor).

När jag åkte till Torquay så ingick i priset: boende i en värdfamilj som EF valde ut åt mig, frukost, lunch och middag hos familjen, skolmaterial och undervisning, disco 4 gånger i veckan och en heldel andra aktiviteter som EF ordnade och ett par utflykter som t.ex en halvdag i nationalparken Dartmoor och byn Totnes, en halvdag i Exeter och en två dagars sigtseeing och shopping i London. Flyg tillsammans med en EF ledare och andra ungdomar ingick också i priset.

Sen så kunde man välja till olika tillägg som t.ex att åka till Paris efter att ha vart i London, EF fun pack där t.ex ett besök till vattenparken Quaywest ingick, bowling och spöktur i Kent`s Cavern m.m. 

3. Hur länge var du på din språkresa?
Jag var tre veckor på min språkresa men man kan välja att vara två veckor på språkresa också eller fyra veckor.

Hoppas ni är nöjda med svaren. Fråga bara om det är någonting som är oklart eller om det är någonting ni undrar över, svarar gärna :)

Slänger in ett par bilder från min språkresa som jag tror ni inte har sett än också! 


Vårt aktivitetsschema :)   


Hamnen i Torquay


Torquay :)
Kommentarer
Postat av: Amanda

SV: åh tack! aw, vad snäll du är! du är skitsnygg! :) <3

2012-03-29 / 19:00:16     URL: http://emanuelsons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?