Svar på några frågor som jag fått :)

Tänkte att jag skulle ta och svara på några frågor som jag fått. Varsegod här kommer svaret på en av frågorna iaf! Svarar på dom andra frågorna imorgon tänkte jag så kolla in då också :)

1. Hur är det med boende och sånt?
När man bokar en språkresa med EF så väljer man antingen att bo i en värdfamilj, vilket jag varmt rekommenderar eftersom man då får lära känna en helt ny kultur och känna på hur människorna i det landet dit man åkt verkligen lever och bor och så lär man ju sig dessutom språket bra och effektivt eftersom man måste prata t.ex engelska med värdfamiljen. Eller så bor man på resort eller residence. Resort finns endast på ett fåtal destinationer som t.ex Malta. Resort är som ett hotell och har oftast en egen pool. Bor man på resort så ingår frukost och middag medan lunchen som man skall ha med sig till skolan får man köpa själv. Residence är ett slags studenthem. Bor man på residence är det oftast nära till skolan. Endel residence har helpension så då ingår alla måltider medans på andra residence så ingår frukost och middag men ingen lunch. Residence finns bl.a i  Boston, Kalifornien, Brighton och London. Bor man i värdfamilj så ingår alla måltider dvs. frukost, lunch och middag. Lunchen tar man med sig till skolan och äter när man har lunchpaus. Man kan bo i värdfamilj på de flesta destinationerna och det är billigare än att bo på resort eller residence.


Min härliga värdfamilj :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?