Frågor/funderingar som man kanske har inför en språkresa :)

Tänkte att jag skulle ta och svara på några vanliga frågor/funderingar som många kanske har inför en språkresa vilket iaf jag hade före jag for på min språkresa. Frågor som t.ex är det många som åker ensamma, vad gör man i skolan, hur ser skoldagarna ut, hur mycket pengar skall man ha med, ska man välja international eller classic osv.....

Är det många som åker ensamma?
Jag tror att ungefär hälften på en språkresa åker ensamma eller så var det nu ungefär i min grupp iaf att hälften åkte ensamma och andra hälften med en kompis, så man behöver absolut inte vara rädd för att man skulle vara den enda som åker ensam på sin språkresa och man behöver inte heller vara orolig för att man inte skall hitta någon/några att vara med eftersom de flesta som åker på språkresa åker till viss del (förutom att lära sig ett nytt språk och uppleva nya saker) för att få lära känna massvis med nya människor. Åker du ensam får du ju också bo med en eller två andra personer i samma värdfamilj så då lär du ju känna dem rätt fort och bra redan efter någon dag. 

Vad gör man i skolan?
Lektionerna som man har är mycket roligare och intressantare än de som man har hemma i skolan. Man får diskutera mycket mera och så hade vi olika debatter om olika ämnen och lekar för att vi skulle lära oss språket bättre. Ibland jobbade vi i våra textböcker som vi hade och så fick vi också lära oss mera om landet England som vi ju befann oss i, vi lärde oss typ om engelsmännens kultur och traditioner, olika städer som finns i England osv.... 


                  
                    
                   
                                                EF skolan som även kallades för the "castle"

Resten av svaren på frågorna får ni antingen imorgon eller på Söndag, får se när jag har tid så håll ut tills dess :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?