Dag 5 (22 juli)

 Vi fick inte sova lika länge på söndagen som vi fick göra på lördagen eftersom vi skulle mötas vid Old Steine som låg rätt nära pieren (det var det stoppet som vi steg av vid när vi skulle till Brighton Pier eller stranden) kl. 9 för att åka till London. Ledarna hade hotat med att om man inte kom i tid till Old Steine skulle bussarna åka iväg utan en. Vet inte om de verkligen menade allvar med det, de ville väl bara skrämmas och få alla att komma i tid. För varenda gång vi skulle göra något så var det alltid någon eller några som var försenade så de var väl lite trötta på det I guess. Endel hade t.o.m varit försenade med en halvtimme haha :)
 
Mariia och Mari från Edward gruppen hade berättat att de varit försenade hittills nästan varenda en gång de skulle ha någon aktivitet och deras activity leader Zaid var inte så speciellt glad på dem haha. De missade väldigt ofta sin buss så de kom försent. Jag hade inte varit försenad en enda gång ännu men våra activity leaders Joanna och Miquel blev inte så speciellt arga heller om man råkade vara det i motsats till Zaid haha ;) Joanna kunde bli lite småirriterad ibland när någon var försenad men det var väl för att hon var stressad och ville hinna iväg till aktiviteterna någon gång.
 
Steg upp rätt tidigt och klädde på mig och gjorde mig iordning. Gick sen ner för att äta frukost. Patricia och Leonie satt redan och åt frukost. Det var alltid så mysigt att sitta och äta frukost med dem eftersom de var två helt urgulliga tjejer och vi hade nästan alltid något att prata om. De skulle också till London med sin grupp för sightseeing. De skulle också på EF Megapartyt som skulle hållas på kvällen efter London trippen. Snacka om fullspäckad dag haha :D
 
Efter att vi hade ätit frukost skyndade vi oss till våran busshållsplats för att hinna med bussen. Medan vi väntade på att den skulle komma tog Patricia, jag och Leonie några kort av varandra för ville ju minnas dem och hur de såg ut ju. Efter en liten stund kom Pauliina och hennes rumskamrat Katuska som var från Slovakien fast hon var i den tyska gruppen med Patricia och Leonie även fast hon inte kunde någon tyska alls. Hon var inte så bra på engelska heller.
 
När vi kom till Old Steine gick vi till våra bussar som väntade på oss. Ingen var försenad som tur var. Vi skulle åka i samma buss som Edward gruppen. När vi kom in i bussen fanns det inte så många platser kvar så jag och Fanny satte oss ganska långt fram. Anna-Stina och Lotta satte sig i sätet bredvid oss. I bussen pratade jag och Fanny om resor som vi hade gjort bl.a Fanny hade varit på safari i Afrika, vilket jag tyckte var hur coolt som helst. Anna-Stina och Lotta var trötta och sov det mesta av bussfärden till London. Det tog sammanlagt två timmar till London från Brighton.
 
Bild som jag tog på morgonen medan vi väntade på bussen. Fina Leonie och Patricia <3
Jag och Patricia :)
Jag och Leonie :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?