forts. på dag 5 (22 juli)

När vi kom fram till London stannade bussen vid London Eye. Vi skulle inte åka i London Eye sa ledarna eftersom det var så lång kö så vi skulle säkert ha varit tvungna att vänta på att få åka i flera timmar. Dock tror jag att det var endel som skulle ha velat åka i det, men inte jag iaf. Hade ju vart i Brighton Wheel (Brightons motsvarighet på London Eye) så det räckte gott och väl för mig iaf. Ledarna berättade att vi skulle förbereda oss på att vandra mycket.
 
Under vår lilla sightseeing tur såg vi bl.a Big Ben, Buckingham Palace, Westminster Abbey, Picadilly Circus och så gick vi i en park också. Minns inte längre vad den hette haha dåligt minne jag veet ;) men men.... Alla platser som vi besökte under våran sightseeing tur hade jag sett förut förutom Picadilly Circus. Så det var kul att se det. Vi tog en kort matpaus på ett ställe där det fanns två lejonstatyer, minns inte heller längre vad den platsen hette. Nästan alla från Edward och Bellagruppen rusade till det närmaste Mc Donalds för att beställa mat. Även jag haha. Beställde Kids Meal och fick den gulliga mammuten från Ice Age haha :)
 
Vi gick ut från Mc Donalds för att äta våran mat. Gick och satte oss nedanför lejonstatyerna. Solen gassa och det var jättevarmt iaf för mig som hade klätt mig way too varmt. Trodde inte att det skulle bli en så varm dag eftersom det inte var så varmt när vi gick till busshållsplatsen fast det var i ochförsig på morgonen. Men det är alltid svårt att veta med vädret i England. Ena sekunden regnar det medan det andra är varmt och soligt haha. När jag hade ätit lite av min mat som jag beställde fick jag såklart ont i magen vad annars liksom suck. Men som tur var gick det över efter en liten stund. Var dock rädd att jag skulle vara tvungen att skippa megapartyt senare på kvällen.
 
När vi kom tillbaks till London Eye där våran buss skulle hämta oss igen fick vi fritid i ca 45 min. Jag, Jessica och Angelica sökte upp en toalett och sen köpte de nånting smått från ett cafe att äta. Efter det strosade vi runt en liten stund och kollade på olika saker. När vi kom tbx låg de flesta från våra grupper i gräset och chillade och solade. Alla var ganska trötta i fötterna efter allt vandrande så även vi. Vi satte oss ner för att njuta lite av solen också innan bussen kom.
 
London Eye
Vid London Eye
  Big Ben, ganska mäktigt eller hur?
 
Har en heldel bilder från London så dem får ni i ett annat inlägg lite senare. Kan ju inte visa er alla bilderna i ett och samma inlägg för det blir nog för många :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?