forts. på dag 4 (21 juli)

Jag, Jessica och Angelica tog bussen in till Churchill Square och gick en liten stund i Churchill Square shoppingcenter innan de ville gå och äta nånting men jag var inte så hungrig så jag stannade kvar i shoppingcentret ensam för att titta vidare lite. Träffade på Mariia, Mari, Helena och Saana som också var och shoppade. Eller de kanske inte shoppade direkt utan de gick mest runt och kollade som mig. Joinade dem.
 
Churchill Square shoppingcenter är ett ganska så bra shoppingcenter. Där kan man hitta en heldel ganska bra och intressanta affärer som jag kom att gilla och besöka en heldel under min vistelse i Brighton som t.ex Lipsy, Pineapple Dance Store, HMV, WHS Smith, Miss Selfridge, Hollister, Debenhams, Zara och River Island t.ex och ja Build a Bear affären fanns där också haha ;) My favorite ju haha (not). Nej men det är förstås en jättegullig affär där man får bygga sin egen nallebjörn. Var dock inte in i den en enda gång under mina tre veckor där men gick förbi den flera gånger. Borde kanske ha byggt en nalle till min lillasyster som är åtta fast köpte ju något annat åt henne från England som hon nog tyckte om och var nöjd med ändå så.
 
Gick med Mariia och de andra i Churchill Square Shoppingcenter till klockan halv två då jag skulle träffa min grupp igen vid Churchill Square. Vi skulle gå till Brighton Wheel som nästan är som London Eye fast lite mindre. Det skulle kosta 5 pund att åka i hjulet och om man inte ville åka fick man vara på Brighton Pier och göra något quiz. De flesta ville åka Brighton Wheel.
 
När vi kom dit var det inte så lång kö. Vi betalade och väntade på att det skulle bli våran tur att åka. Åkte tillsammans med Charlotta (Lotta), Anna-Stina och Fanny. Det fanns högtalare eller speakers eller vad man nu skall kalla det för i vagnen och det var en gubbe som var berättarrösten och som berättade för oss bl.a lite om staden och pekade ut olika byggnader som man kunde se från hjulet och berättade lite om dem för oss. Vi hade ganska roligt åt honom ett par gånger under åkturen. Han var ganska irriterande ibland så att säga.
 
Det var helt okej att åka i Brighton Wheel. Det var roligt att få se piren och staden uppifrån. Man åkte dock fem varv vilket jag tyckte var lite för mycket men någon annan kanske tyckte att det var helt okej. Jag tröttnade dock efter tre varv. Efter Brighton Wheel åkte vi hem för att äta middag. Åkte hem med bussen tillsammans med Anna-Stina. Hon steg av bara en hållplats efter mig. Jag tänkte gå till Churchill Square och ta bussen därifrån eftersom jag inte visste var våran busshållsplats i Old Steine var som var närmast Brighton Pier och strandområdet. Men Anna-Stina visade mig och så åkte vi därifrån.
 
Brighton Wheel
Påväg till Brighton Wheel
  
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?