Dag 2 (19 juli)

Steg upp klockan kvart över sex för att göra mig iordning och äta frukost. Skulle ju möta gruppen redan kl. 8.00 vid Churchill Square så. Vid frukosten mötte jag de två österrikiska tjejerna Leonie och Patricia för första gången. De bodde båda två i Wien och var här i Brighton för andra gången. De var jättesnälla och trevliga. Småpratade om lite allt möjligt med dem och de frågade mig en heldel saker också. Frukosten var inte alls som hemma, men det hade jag inte väntat mig att den skulle vara heller. Visste nästan vad det skulle vara. Hemma brukar jag äta en rätt nyttig frukost typ. Gröt och sen en smörgås helst av rågbröd eller jättemörkt bröd men här var det ett antal olika flingsorter att välja emellan som t.ex chokladpuffar, honungspuffar och sockrade cornflakes och sen ljust bröd till det. Hon hade också ställt fram nutella att bre på smörgåsarna och jordnötssmör och sen olika sorters marmelader som t.ex apelsinmarmelad och jordgubbsmarmelad. Hon hade också gjort iordning våran lunch som bestod av en liten chipspåse, orangejuice, en chokladstång och sen en smörgås av ljust bröd och med bara smör innuti yum yum säger jag bara (not) haha ;) Men så ser lunchen oftast ut som man får, det skulle vara något väldigt ovanligt om man fick någonting någorlunda nyttigt. Men men det går ju.
 
Efter frukosten gick vi till busshållsplatsen. Det tog väl ca 10 min att gå dit. Bussen skulle komma var tionde minut. Det tog typ 25 min att åka med bussen till Churchill Square som ligger i Brightons centrum kan man säga. Jag var lite orolig över att jag inte skulle hitta min grupp först men det behövde jag inte vara för såg dem nästan med detsamma när jag steg av bussen. Leonie och Patricia försvann iväg till skolan. Dom hade sina lektioner på Hilton hotel som låg vid stranden. Några från våran grupp var försenade så vi var tvungna att vänta en liten stund tills vi kunde börja rundvandringen som vi skulle ha. Först satt jag typ ensam medan vi väntade på dom som var försenade men sen började jag prata lite med Jessica och Angelica, två jättetrevliga tjejer från södra Finland. Dom var också finlandssvenska som jag. På rundvandringen gick vi bl.a till Brighton Pavilion, the Lanes och så gick vi till Brighton Pier och stranden också. Vi hade Will som var från Brighton som våran guide. När vi var i the Lanes började Krista våran finska ledare prata med mig. Hon frågade bl.a hur min värdfamilj var och om jag var den enda studeranden i min familj. När vi sen kom till Brighton Pavilion fick vi fritid i tjugo minuter. Will berättade lite om the Pavilion men vi gick inte in i den. Det skulle vi göra senare någon dag. Två jättetrevliga tjejer Anni och Annika började snacka med mig. De kom från Östra Finland. Sen gick vi vidare till Brighton Pier och stranden.
 
Del 2 av dag 2 får ni senare. Kommer troligtvis att dela upp denna dag i tre olika inlägg också just so u know. Tog endel bilder från denna dag också så nu får ni äntligen några bilder yeey haha :D
  The Lanes
Ännu en till bild från The Lanes. Vädret var inte så speciellt bra denna dag heller. Ganska så kallt och
lite blåsigt men det var iaf inte lika förskräckligt som det var dagen före. Då var det bokstavligt talat hemskt väder.
The Lanes
The Lanes
Brighton Pavilion
Brighton Pavilion
Annika vid Brighton Pavilion
Jag vid Brigton Pavilion.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?