forts. på dag 1 (18 juli)

Sorry för den urusla uppdateringen. Lovade ju att jag skulle skriva ganska ofta men det gick ju inte så bra så att säga men jaja här kommer iaf den sista delen av dag 1 på språkresan.
 
När jag hade lämnat väskorna i mitt rum frågade Allison om jag var hungrig och ville ha något att äta. Hon hade gjort mat till sig och sin sambo Martin men det räckte åt mig också. Maten hon hade gjort såg inte så speciellt god ut. Jag vet inte alls vad det var. Någon sorts köttgryta med stora morötter i iaf och så ris till det. Hon slevade upp en jättestor portion åt mig och allt jag tänkte var oh gosh aldrig att jag kommer att få i mig allt det där fast jag ville ju inte vara oförskämd heller och lämna massvis. Vi åt i deras vardagsrum framför teven. De tittade på nyheterna och sen på något vetenskapsprogram. Jag pratade lite med Martin och berättade bl.a lite om mig själv. Hälsade också på deras ubersöta hund Maddy. Allison berättade för mig att Maddy var ganska gammal och hade någon slags sjukdom, minns inte längre vad den hette men den (sjukdomen alltså) gjorde iaf så att hon blev ganska stel bl.a i benen och hade därför ganska svårt att röra sig. Säkert hade hon ganska ont också. De var tvungna att ge henne medicin varje dag. Stackars hund! :/
 
Efter att ha bara suttit och petat i maten ganska länge sa jag att jag var mätt. Allison sa att det var okej och att hon skulle ge mig lite mindre portioner i framtiden. Hon sa också att hon skulle komma upp till mitt rum lite senare och berätta för mig och visa på EF kartan som vi fått  hur jag skulle åka med bussen t.ex var jag skulle stiga av och på och vilken buss jag skulle ta osv. Sen skulle vi också ta en promenad och Allison skulle visa mig var busshållsplatsen låg. Gick upp på rummet och läste bl.a ett brev som Allison hade skrivit till mig där det stod om vilka regler som gällde i huset och annan nyttig information som kunde vara bra för mig att veta. T.ex stod det att hon inte ville att man duschade efter kl. 9 på kvällarna och att om vi ville kunde hon tvätta våra kläder på lördagarna.
 
När Allison hade ritat upp bussrutten på min EF karta och ringat in var min busshållsplats låg gick vi ner för att klä på oss och gå ut. Det regnade forfarande och blåste, usch! Då slog det mig att jag hade glömt att packa ned ett paraply. Det som är något av ett måste när man åker till England. Som tur var så hade tjejen som bott i mitt rum tidigare glömt kvar sitt paraply där så jag tog det. Hon hade glömt kvar en splitterny osthyvel i rummet också haha. Det där behövde ju alla veta också haha ;) Very important information yes. Iaf så gick vi till busshållsplatsen och tillbaka och jag kände mig helt lost. Försökte desperat att memorera hur man skulle gå för att komma till busshållsplatsen men det gick inge vidare. Allison sa att de två österrikiska tjejerna som också bodde i samma värdfamilj som mig skulle följa mig till busshållsplatsen nästa dag. Hon berättade lite om dem och sa att de var 14 och 15 år gamla och att de hade kommit på måndagen. Det bodde också en arabisk kille i min värdfamilj. Han hade redan varit i Brighton i en månad ungefär och skulle stanna någon månad till berättade Allison. Jag hade inte träffat någon av dem ännu.
 
När vi kom tillbaks till huset gick jag och duschade. Tänkte nästan inte få upp badrumsdörren sen när jag hade duschat klart eftersom den hade ett så knepigt låssystem. Nu låter det typ som att jag skulle vara helt IQ befriad eller nåt haha ;) Men efter en stunds pillande fick jag nog upp den. Höll ju nästan på att få panik där inne när jag inte fick upp dörren men bara nästan. Efter duschen gick jag och la mig fastän klockan inte var så mycket än men jag var så utmattad efter den låånga dagen. Hade ju stigit upp kl. 4.30 och nästa dag skulle vi möta våran grupp och den finska ledaren redan kl. 8.00 så det var bäst att vara utvilad och något sålunda pigg då.
 
Det här blev nu ett superduper långt inlägg men det gör väl inte så mycket. :)
 
 
 
 
    
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?