forts. på dag 2 (19 juli)

När vi sen gick vidare mot Brighton Pier började en tjej som hette Fanny snacka med mig. Hon var också finlandssvensk, så vi var sammanlagt tre stycken som pratade svenska i gruppen. Nice! :) Vi pratade om allt mellan himmel och jord. T.ex om vilket gymnasium hon gick i och vad hon tyckte om det, om våra familjer osv. När vi kom till Brighton Pier fick vi lite fritid för att gå och utforska den. Fanny och jag gick med Jessica och Angelica. Brighton Pier är verkligen en härlig och mysig pier, speciellt på kvällarna då allting är upplyst. Efter att ha varit på piren en liten stund gick vi via stranden mot skolan. Brighton har en härlig stenstrand, inte vad jag är van vid iaf men den är jättehärlig. Will visade oss vägen till skolan, fast han råkade gå lite för långt först haha och gick förbi skolan så vi fick gå tbx en liten bit. Han visade oss också var vi kunde köpa mat och billiga frukter eller grönsaker om vi skulle ha glömt våran lunch någon dag eller om vi bara ville ha något mer att äta.
 
När vi kom till skolan fick vi fritid för en liten stund innan vi skulle ha vårat prov som skulle visa i vilken grupp vi skulle vara och i vilken level. Jag, Fanny, Jessica och Angelica följde med några andra tjejer i våran grupp till en park. Där satte vi oss och åt våra luncher. De var lite vått i gräset så det var kanske inte världens smartaste ide att sitta i gräset men aja whatever. När vi kom tbx till skolan var det dags för provet. Vi delades in i tre olika grupper med tre olika lärare. Vi fick en brittisk lärare som hette Emma. Provet var ganska enkelt och nästan helt likt provet jag hade de första dagarna i Torquay när jag var där. Efter provet ville Emma veta lite om Finland så vi blev indelade i grupper för att göra planscher om Finland som vi sedan skulle presentera för varandra. Jag var med några tjejer som hette Mari, Mariia och Rebekka. Vi skulle göra våran plansch om turismen i Finland och det gick ju inte så värst bra haha. Vi kom typ ingenvart men som tur var så blev vi räddade av brandalarmet som började tjuta.
 
Vet inte om det var en övning eller om det faktiskt brann (eller bara var falskt alarm) någonstans i skolan. Vi marscherade iaf ut och ställde upp oss på led och blev räknade. Sen efter det så fick vi gå. Puh, så inget presenterande av planschen då, vilken tur. För den var verkligen urusel haha ;) Först trodde jag att jag skulle bli tvungen att gå från skolan till busstopen själv men fick syn på Fanny som hade vart i en annan grupp än mig. Så hon och jag gick tillsammans till busstopen men vi tog så klart fel väg men den ledde oss nog rätt iaf så småningom fastän det kanske inte var den allra snabbaste vägen att gå från skolan men men what to do när man är ny och inte vet.
 
Del tre får ni senare =D
 
Brighton Wheel plus Fanny som tar kort
Tycker det här är en så härlig bild eller hur? Vad tycker ni? :)
  Vid stranden hade dom massvis av såna här små affärer eller gallerier som dom kallades tror jag.
  Will berättade för oss att varma och soliga dagar var det fullt av liv vid stranden och då flyttade dom t.ex
  ut serveringarna och sina saker.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?